Pozycjonowanie – najważniejsze informacje

Kliknij tu i dowiedz się, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie.

Znamy 3 kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Zielone Świątki lub Dzień Matki. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Następny typ pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą należytego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to także dużo niższa konkurencja. Istotne jest też to, iż rośnie tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– buty sportowe puma Turin II białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 szara,
– telefon LG G7 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne zwłaszcza dla sklepów online. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu kluczowe jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– miejscowość (przykładowo “weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Śródmieście”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów przebywających na konkretnym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie może rywalizować na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]