Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

Szukasz pełnej oferty PBN? Znakomicie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

By odbiorca wyszukał twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i użyteczne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – łatwe pozyskiwanie sporej liczby zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, gdyż są budowane a następnie administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO bądź sporą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są zwykle stosowane jako część szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich utworzenie to spory koszt, a potem trzeba poświęcać mnóstwo czasu na zachowanie ich na stosownym poziomie.

Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP

Prywatne sieci serwisów idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa i telefon lub e-mail. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym katalogu biznesowym albo artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Druga efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, godne uwagi informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym zdrowiem i finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO